Ahad, 1 Julai 2012

Sultan Johor Atau Kerabatnya? (Part 14,15,16)

Sultan Johor Atau Kerabatnya? (Part 14)


Kamal Hisham Ja'afar

700302-01-5853

Sudah 13 entry saya sudah tulis tentang orang lain tapi belum satu pun saya 'cuit' tentang dirinya. Dia juga manusia biasa yang punya kelemahan seperti kita. Entry akan datang saya akan story sikit.


Dalam masa 44 hari bermula entry pertama (Part 1) pada 3-3-2012 satu persatu masalahnya terlerai (klik) dengan izin dariNYA serta dibantu rijalulghaib.
 
 

Sultan Johor Atau Kerabatnya? (Part 15)

Sultan Johor Atau Kerabatnya? (Part 15)


Jauhnya beza ....satu berdikari dan di hormati_sultan kelantan, satu memang menjijikan, pakai kasut pun org pakaikan, berapa lah gaji nak jadi tukang pakai stokin dan kasut, hina sungguh dia buat pekerja istana...macam hamba


Email dari seseorang yang saya terima sebentar tadi untuk tatapan kita semua berkongsi bersama sebagai renungan. Nawaitunya menghantar email pada saya agak kabur untuk pencerahan namun yang penting kita harus bersangka baik.

Yang pasti saya sendiri 'cemburu' kerana saya impikan detik sebegini dari seorang yang bergelar isteri setiap kali saya keluar dari pintu rumah apabila saya membina masjid baru nanti.. Aduyaaa & adusss....

Tapi mamat yang bernama mail seperti gambar dibawah ini rasanya perlu banyak belajar dari orang tua-tua kita bagaimana menjaga hati pelbagai pihak.


Tengku Makhkota Johor

Pesanan dari ana khusus untuk anta Mail.
Langit tidak selalu cerah...

Kalau anta tak puas hati pada ana, anta boleh 'cipta' pelbagai alasan untuk fitnah ana supaya masuk 'dalam'.

Kecik punya hal....
Paling lama pun 14 hari jer dibawah seksyen 117.
Pastu, macam-macam citer ana bleh bongkar 'kemungkaran' yang ada didalam sana nanti sampai nafas ana yang terakhir. Sejarah lebih dari seribu tahun yang lalu telah membuktikan kesemua keturunan ana mati dibunuh oleh spesis pemerintah 'kongkalikong' yang telah diabadikan dalam sejarah.

Hi..Hi.. beshnyaa...
Silakan Mail...please..
Satu planet ana akan story nanti..
"Seek The Truth"
Mail, wasiat harta pusaka dari Almarhum anta sudah ditunaikan ke blom?

Yang lain-lain kaki bodek tolong jangan campur antara aku dengan mail ni!
Korang bukan boleh tongkat langit sampai bila-bila pun terutama yang 'PARIA' kaki putar belit tu!.

Tak lama lagi 'stroke' separuh badan akan datang menjelma terutama KP tu yang terima duit bulanan untuk 'cover line'

Ingatlah tuhanlah sikit DOL walaupun kita merapu setiap hari.

Anak bini serta penyambungan zuriat tu janganlah disuap 'sumber tidak halal' untuk darah daging mereka.."BANGANG!"


Perbezaan diantara TMJ dengan Sultan Kelantan

Sultan Johor Atau Kerabatnya? (Part 16)

Sultan Johor Atau Kerabatnya? (Part 16)

Salam semua,
Hari ini genap 38 hari saya sudah menulis 16 entry tentang pergolakan 3 individu besar di negeri Johor. Ingin saya sampaikan beberapa pesanan untuk mereka semua

Kamal Hisham - Beb, anggota ana yang membantu memberi pelbagai idea untuk menulis isu ini berpendapat anta adalah spesis manusia yang tidak kenang budi dan tidak ada budi bahasa.Walaupun ana tidak terima sebarang email atau panggilan ucapan terima kasih dari anta sendiri namun ana tidak berkecil hati tetapi sebagai manusia email-email pelbagai nama yang memberi 'maklumat rahsia' isu ini ana anggap mereka sebagai takder telo! Tak payahlah puji ana hanya sekadar nak minta publishkan maklumat tersebut. Tolonglah perkenalkan diri dan berjumpa dengan ana sendiri.

Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar - Maafkan ana kerana memanggil anta dengan nama Ku Yem sahaja sebab Almarhum Moyang ana banyak berjasa di negeri Johor. Tanah kubur Cina sebesar beberapa padang bola dan lain-lain anta pasti ingat. Almarhum Moyang anta cukup menghormati Almarhum moyang ana. Ana juga tidak mahu menggelarkan diri ana 'patik' sebab kalau mengikut Kamus Dewan Edisi keempat bermkasud (sastera lama) Hamba Tembusan atau Budak Belian. Ana Anak Hussien bukan hamba tebusan. Anta dan ana juga Hamba Allah. Lagi satu, hati ana sampai hari ini masih panas lagi dengan anta kerana satu ketika dahulu awal 80an di alamat 42-A, Jalan Ngee Heng (rumah lama ana), setiap kali ana sedang berbual dengan aweks, (mungkin tika itu secara kebetulan) operator telefon akan pintas perbualan ana. ('sila letak ganggang telefon, ada panggilan masuk dari istana'). Potong stim betul! Dan yang terkahir tolong cari Mufti yang lebih tegas untuk menegur anta kalau anta tersilap. Mufti sedia ada ni ULAMAK DUNIA!

Tunku Ismail Idris ibni Sultan Ibrahim - Mail, sebaiknya berubahlah sikap. Umo kau pun hampir sebaya anak aku. Banyak sangat story negatif yang aku dengar tentang kau. Hidup ini ibarat roda (hari ko tipu ayah dan atok, satu hari anak atau cucu ko plak yang kongkalikong). Harta pusaka yang Almarhum amanahkan tu tolong beri pada yang hak. Rakyat akan sayang kalau Raja berjiwa rakyat.

Untuk anta bertiga - Buanglah yang keruh ambil yang jernih sebab hubungan anta satu tika dulu adalah sangat rapat.

Saya tangguh dulu untuk menulis isu berikut ini selama seminggu untuk melihat sebarang perubahan.

Salam
Uncleseekers
Seek The Truth

Tiada ulasan:

Catat Ulasan