Ahad, 1 Julai 2012

Sultan Johor Atau Kerabatnya? (Part 11,12&13)

Sultan Johor Atau Kerabatnya? (Part 11)

Menteri Dalam Negeri
Tak boleh pakai punyer menteri. Adalah lebih mulia anda meletakkan jawatan. Banyak sangat 'isu' yang tak diselesaikan dengan bijaksana.

Kes jenayah yang dilakukan oleh Tuanku Ismail ini hanya Tan Sri saja yang saya harapkan pertolongan. Hanya ucapan terima kasih sekiranya kes ini diselesaikan demi menegakkan keadilan tidak kira martabat. Untuk itu, saya nak hadiah satu lagu bertajuk 'Hanya padamu' (klik) yang didendangkan oleh kumpulan Qiara. Lagu ni besh tau Tan Sri..kalau dengar lama-lama boleh layan..
Hanya pada mu kuserahkan...

Datuk Mohd Mokhtar Mohd Shariff
Ketua Polis Johor

Bang, jangan dah pencen baru semua rahsia nak dipecahkan. Abang tak nak berubah jadi orang baikke? Amanah yang Allah beri tinggal baki beberapa tahun lagi janganlah kita salahgunakan. Abang good boy kan?

Siapa yang arahkan buang bukti cctv dan karpet dan lain-lain untuk 'cover' jenayah yang telah dilakukan oleh Ku Mail? DSP Sugu, jangan ajar Ku Mail cakap pusing-pusing nanti dia terbelit kang!
Tuanku Nadzimuddin Tunku MudzaffarCucu kepada Yang DiPertuan Besar Negeri Sembilan yang ke10
Anak Minang yang kena culik pastu kena serang dengan sepucuk pistol bahagian muka dan kepala oleh Ku Mail pada 24 Oktober 2008
Bro Nadzimuddin, lu jangan takut beb, Allah Maha Adil. Satu hari pasti kebenaran akan timbul. Kes ini luar dari negeri Johor dan mamat tu boleh 'masuk dalam' punyer. kalau kat negeri dia, ayahndanya boleh ampunkan.



Tunku Ismail Idris ibni Sultan Ibrahim Ismail
Mail, kalaulah pengakuan lu di 'Rumah Jingga' pukul 10.15 pagi selama 17 minit depan lawyer Kamal Hisham 'terkeluar' kat youtube camner ek? 8 orang pengawal yang jaga lu dah sahkan memang jenayah ni lu yang buat. Lu punya sumpah depan Quran tertolak beb!
Perangai camni layak ke jadi Sultan (Bakal Ketua Agama Johor)?

Semua orang teringin nak jadi anak raja....kan kan kan.

Tan Sri Abdul Gani bin Patail
Beb, semalam punyer 'stone' tak habis lagike? Makcik Bedah sebelah rumah makcik eton ngok-ngek pun tau lu kamcing dengan Yang Maha Halia. Minum-minum gak tapi kes jangan tutup beb baru profesional bukan prosak!

Sultan Johor Atau Kerabatnya? (Part 12)

Sultan Johor Atau Kerabatnya? (Part 12)

Tan Sri Abdul Gani Patail
Peguam Negara Malaysia



Saja nak bertanya, sebagai orang 'besar' dalam sistem keadilan Malaysia, sudilah kiranya abang Ghani dengan secara sukarela membuktikan pada semua rakyat Malaysia, berapakah kandungan alkohol dalam badan abang. Ada bran?

Kalau keputusannya 'zero' alkohol atau kurang dari 0.164, saya tabik spring sebab saya dengar macam2 story abang lepak 'weng' dengan yang maha halia.
"Last Chukka" kat Rainbow Palace abang pernah pergike? Ajaklah saya join sekali. he he

Chivas
Saya dapat maklumat seseorang yang kerap bergaduh dalam club, selalunya mengambil minuman jenama chivas atau black label berbanding vodka yang peminumnya lebih cool...betul tak bro Hishamuddin Rais? wakaka..

Bukannya apa bang, takutlah kan kekadang bila kapla dah 'od', keputusan yang dibuat diluar kawalan dan banyak yang dizalimi tanpa sedar. Sekarang ni hukum karma dibayar dengan segera/cash.
 
 

 

Sultan Johor Atau Kerabatnya? (Part 13)

Benarkah kesemua kereta ini kepunyaan TMJ?
Berapa ramai rakyat Johor nak beli satu kereta pun tak mampu.

"Wahai orang-orang yang percaya, janganlah membatalkan sedekah kamu dengan celaan dan gangguan, seperti orang yang menafkahkan hartanya untuk menunjuk-nunjuk kepada manusia, dan dia tidak mempercayai Allah dan Hari Akhir. Persamaan dia seperti persamaan batu yang licin yang di atasnya tanah, kemudian hujan lebat menimpanya, dan meninggalkannya tandus. Mereka tidak ada kuasa ke atas sesuatu daripada apa yang mereka mengusahakan. Allah tidak memberi petunjuk kepada kaum yang tidak percaya." Surah AlBaqarah ayat 264




Satu planet dah tahu hubungan anta berdua. Semuanya anta dah ada. Pangkat besar, rupa anta katogeri hensem, rumah cantik dan besar, kereta banyak, duit berlambak. Berapa ramai rakyat Johor terpaksa capmelan tembak cicak ngan lipas sebab takder duit nak kawen dan berapa ramai yang 'loan' kat Bank Rakyat dan kena bayar selama 20 tahun.
Anta dah ada semua, tunggu apa lagi beb?

Sebelum terlupa, bila nak faraidkan harta pusaka yang telah diamanahkan oleh Almarhum Sultan Iskandar. Dah setahun lebih ni ! Tugas ana selesai sebab dah maklum pada anta. Anta tak nak dengar itu hak anta. Dunia mungkin boleh lepas tapi akhirat sendiri mau ingat.

"Berilah anak-anak yatim harta mereka, dan jangan menukar yang buruk untuk yang baik, dan jangan kamu makan harta mereka pada harta kamu; sesungguhnya ia adalah kesalahan besar" Surah An-nisa' ayat 2

"Orang-orang yang memakan harta anak yatim dengan kezaliman, hanyalah memakan Api di dalam perut mereka, dan sungguh, akan dipanggang di dalam yang Menyala" Surah An-nisa' ayat 10

Sohibu As Samahah Datuk Mohd Tahrir Bin Datuk Kiyai Samsuddin
Mufti Kerajaan Negeri Johor

Beb, ana nak tanya anta 3 perkara selaku Mufti negeri Johor?

1. Adakah anta berani menegur TMJ supaya jangan membazir?
2. Adakah anta berani menegur ketua agama negeri Johor supaya tidak menggunakan Duli Yang Maha Mulia? Duli bermaksud (sastera lama - debu yang melekat pada kaki - Kamus Dewan Edisi Keempat).
3. Adakah anta berani menegur ketua agama sekiranya beliau membuat sesuatu yang bertentangan dengan ajaran tuhan?

Ana tahu anta MUFTI PENGECUT, MUFTI DUNIA, MUFTI TAKDE TELO. Mufti konon...pegi daah...ana gerenti anta tak berani punya. Baru dengar suara dia, telo anta dah berpeluh!

"Wahai orang-orang yang percaya, kebanyakan habr (ulama agama), dan rahib, sesungguhnya mereka memakan harta manusia dengan cara palsu.." Surah At-Taubah ayat 34

Lawyer anta tak cerdik!. Cari lawyer lainlah...
Kan dah kantoi? tulah korang..lain kali kalau nak tulis pastikan bukti ada kat tangan dulu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan