Ahad, 1 Julai 2012

Sultan Johor Atau Kerabatnya? (Part 26,27&28)

Sultan Johor Atau Kerabatnya? (Part 26)

Beraja Dimata Bersultan Dihati.

Tunku Ismail Idris ibni Sultan Ibrahim Ismail
Bakal Sultan Johor? Haduyaii..

 Aku rasa ko kena 'sekolah' dulu dengan Bapak aku kat Janda Baik supaya ko jadi Budak Baik (klik)

Salam Mail, semalam aku tanya tuan mufti empat soalan (Part 25). Hari ni aku ada 10 soalan nak tanya. Kalau Nizar cuit sikit cepat kau jawab kat twit siap kena jawab 28 soalan lagi! Sekarang ni aku minta ko buat benda yang sama juga supaya aku kena jawab 280 soalan plak. Wakaka..

MOHAMMAD Nizar bersalam dengan pegawai polis dari Balai Polis Skudai, Johor selepas memberi keterangan di pejabat PAS Perak di Ipoh, semalam.

Ko suruh orang selidik dulu sebelum buka mulut (lampiran seperti dibawah). 7 tahun yang lalu aku pernah menjadi seorang penyelidik paranormal. Setelah aku selidik beberapa maklumat, sekarang aku minta ko tolong jawab secara jujur yer..


"Keluarga Diraja Johor tidak pernah mengambil apa-apa Wang daripada kerajaan sejak zaman Almarhum Sultan Ibrahim. Selesa untuk tidak meminta dari MB atau dari mana-mana pegawai Kerajaan. Wang yang diperuntukkan kepada Bapa saya dan saya setiap bulan sebagai Sultan dan Tunku Mahkota dimasukkan ke dalam Yayasan Iskandar dan Yayasan Ibrahim. Ini bertujuan (Yayasan Iskandar dan Yayasan Ibrahim) untuk membantu rakyat dan Kerajaan Negeri Johor. Sejak saya menjadi Raja Muda, tidak sekali-kali saya mengambil 1 sen daripada kerajaan hingga ke hari ini. Ia Wang Rakyat saya. Jadi sebelum Anda buka mulut anda, sila selidik."


Soalan pertama - Sila baca betul-betul artikel di atas ini dan amik masa dulu sebelum jawab. Nanti malu satu planet kang!


Soalan kedua - Cun kan dua beradik kembar di atas ni? Masih ingat? Berani junjung Quran (seperti orang biasa buat) depan tuan mufti berkata benar tentang peristiwa tu? 

PERANGAI SAPER YANG KO IKUT NI HA?

Mail, Vodka tangkap lambat kan?

Soalan ketiga - Ko bakal menjadi Sultan Johor kan? Anda tak rasa berdosa ke menjadi seorang bakal ketua agama kalau perangai suka 'weng sampai OD'. Walaupun arak tu ada menafaat tapi hukumnya berdosa besar bagi manusia seperti kami (AlBaqarah ayat 219)


Soalan keempat - Adakah anda mengaku (fuiyo macam loyar plak aku ni) memukul Kerabat Negeri Sembilan ikut suka hati mak abah tiri ko jer? Lu pun tahu dia kan budak 'baik'? Ayah hang dah on the way nak minta maaf kat keluarga depa tapi bila si mokhtar penjilat tegar tu kata semua bukti dia dah buang, maka terpaksalah patah balik.


Tapi Mail, walaupun bukti telah dihapuskan tapi lu tak sedar semasa lu buat pengakuan depan lawyer yang lu mengaku pukul budak tu telah pun dirakam. Nak dengar ke rakaman tu....He he...Tunggu...Mail, boleh masuk dalam 20 tahun taw..ramai yang akan tepuk tangan....pastu boleh tercatat dalam HARI DALAM SEJARAH..aku dgn kengkawan no problem beb sebab kami pakai pistol air jer...

Ko tolong cakap kat anggota JMF tak payahlah berbohong kononnya kerabat N9 yang serang ko! Cuba ko ajar dia orang berkata benar yang budak-budak JMF yang seret budak tu dalam lif dan bawa naik bilik pastu ko yang belasah. Dan fitnah yang tak boleh dimaafkan bila si Mokhtar tu sanggup suruh staff hotel buat bil palsu budak tu, masukkan senarai arak dalam bil supaya nampak dia 'weng giler babi' dan kemudian belasah lu.


Mokhtar, Perangai lu macam lahanat kan? Salam perkenalan FARAJ BONDA TUANHAMBA dari aku untuk lu bro! Kalau lu marah kat aku, apalagi..masukkan lah aku dalam lokap. Lu kan pakar 'cipta' pelbagai alasan..huwahaha..Kalau aku jadi lu mesti MALU giler babi punyer sebab sebagai seorang ketua polis negeri johor boleh kena masuk lokap 3 hari kat Argentina. Sayang duit USD1.5 juta tu kena rampaskan?

Rilek bro, banyak story lagi yang aku nak story pasal lu..

Si KP Johor ni sanggup uruskan semua bukti dilupuskan. Karpet ditukar, lantai, dinding dibersihkan dan cctv dibuang! Selalunya orang camni akan dapat kehinaan sebelum menghembus nafas yang terakhir dan perlakuan jijiknya akan terbongkar juga. Dont worry...Allah maha kaya..

Soalan kelima - Pernah tak ko pukul anggota JMF (klik) (klik)?


Soalan keenam - Pernah tak salah seorang JMF kena tanam separuh badan pastu ko kencingkan muka dia sebab kononnya ko murka?



Soalan ketujuh - Sedap ke ko sebat stor kunyit (anal) salah sorang awekz anggota JMF ko tu? Pakai KY-Jelly atau air liur atau minyak sapi? Saper nama mamat tu yang sanggup serah awekz dia kat ko tu. Lupa plak...hu hu


Soalan kelapan - Oleh kerana pegawai kerajaan tidak meyediakan dokumen tambahan yang betul untuk melantik ko sebagai pemegang amanah bagi hartanah bernilai berbillion ringgit (segala tanah di Malaysia dan Singapura) harta pusaka Almarhum (klik), ko kona baek cecah dagu kata semua harta pusaka tu hak ko? Kimek punyer perangai!


Soalan kesembilan - Pernah tak ko menangis depan AG? kenapa ek?


Soalan kesepuluh - Kau tak nak jumpa aku ke? Kat mana-mana pun boleh..kita clubbing nak tak? Walau ko kaya raya sekali pun bila aku jemput aku akan buka table. Buka 5 botol cukup?..hu hu..atau jumpa kat Janda Baik pun boleh gak. Kita boleh story lama-lama sikit untuk luahkan perasaan. Mana tau kau akan jadikan aku sebagai abang angkat kau yang tersayang...Ha! ok aper, takder lah aku bantai kau dalam blog selagi selagi kau baik. Atau yang paling best sekali kat Mahkamah. Amacam? Bernas tak idea aku?

Yang menunggu jawapanmu
Uncleseekers
 
Sultan Johor Atau Kerabatnya? (Part 27)

Salam Ku Yem, kalau tak silap ana, hanya elaun sultan saja yang dikecualikan dari cukai pendapatan. Bilakah kali terakhir anta bayar tax? Duti kastam ratusan kereta dalam simpanan dah bayar ke (Part 24)? Harta pusaka kereta yang lebih 40 biji tu dah di faraid kan ke?

Sekadar mengingati sekali lagi, sudahkah anta selaku anak dan Ketua Agama Johor menjalankan amanah tuhan iaitu harta pusaka Almarhum antaranya 5 biji pesawat (klik) itu samada telah pun diberi pada waris yang lain atau belum?

Beb, kalau anta nak marah pada ana terpulanglah pada anta. Ana hanya menjalankan tanggungjawab sebagai seorang blogger. Sekiranya anta tidak berpuas hati, anta berhak heret ana ke muka pengadilan sekiranya semua artikel ana tentang anta adalah palsu mahupun fitnah.


Nombor yang membawa tuah atau musibah?

Tumpang tanya saudara semua. Hak apa ek?
Buat demo tuntut pulau batu putih semula ada gak maknanya...haduyaii..

Takkan 30,000 jer yang hadir mewakili rakyat Johor yang setia? Kalau tak silap penduduk negeri Johor ada 3 juta lebih kan (klik)? PKR ngan PAS tak sayang sultan ke? UMNO kan paling kuat kat Johor! Kenapa korang tak join sekali?

30,000 atau 300,000 ni? Sampai hujung padang penuh. Fuiyooo..30,000 orangke?. Lebih ramai dari peserta demo BERSIH 3! Ooohh..mungkin campur bayang-bayang dengan semut kot! Atau mungkin kena minta Rais Yatim tolong kira balik. Tunggu jap ek, aku nak kira dulu.....


1,2,3,4,.....1000,........3,000 x 10..ha baru betul!

 30 bas x 40 orang = 1200 orang
50 bas x 40 orang = 2,000 orang
100 bas x 40 orang = 4,000 orang
700 bas x 40 orang = 28,000 orang
Dalam gambar ni tak sampai pun 50 bas bersamaan 2000 orang.
Kononnya kereta 800 biji x 5 orang = 4000 orang, 
Konon motor 1000 biji x 2 orang = 2000 orang, 
Jalan kaki 1000 orang 
Jumlah keseluruhan baru 9000 orang. 
Sinar harian pun agak-agak aar kalau nak tulis pun.
 Anggaran 10,000 orang dengan 30,000 jauh bezanya.


Kalau 9-6-2012 (klik) ana ada 10 soalan pada anak anta dan 4 soalan pada mufti anta (klik) tapi hari ini nak minta anta jawab secara jujur 5 soalan seperti dibawah

Kemana pergi duit RM 7, 352, 685.00?

RM 7, 352, 685.00 yang telah di amanahkan pada anta oleh syarikat Harapan Ramai Sdn Bhd untuk memajukan bayaran kepada pihak kerajaan negeri tetapi anta dikatakan telah menggunakan wang tersebut untuk kegunaan peribadi antaranya seperti berikut

1. Benarkah anta membeli sebuah kereta dari Motocars Auto Group Ltd, 2701 E Sunshine Street, Springfield 65804 United State Of America berharga RM 446, 887,84 (USD 137, 503.95)?

2. Benarkah anta ada membeli barang kemas untuk isteri berjumlah RM 680, 000.00 (RHB Cek 393051)?

3. Benarkah anta ada bembeli jam dan di bayar kepada EPSON berjumlah RM 276, 318.90 (RHB Cek 393059)?

4. Benarkah anta ada membeli sebuah banglo lot di Nusajaya (Nusajaya Land Sdn Bhd) berjumlah RM 1, 000, 000.00 (RHB Cek 393959)?

5. Benarkah duit  baki-baki yang lain anta telah gunakan untuk kegunaan peribadi?

Cukuplah 5 soalan untuk artikel kali ini. Yang lain akan menyusul sekiranya anta sudi menjawab.

Syukran juga kerana anta sudi membaca dan bersabar semua artikel ana sejak 3-3-2012 (klik)
Cuba baca sikit artikel ni
Lagu Tiga Kupang (klik)Ghost Busters Vs Ahli – Ahli Sihir Malayan Union (klik)
Sultan Johor Atau Kerabatnya? (Part 28)

Azmil Mustapha 
Ex-Actor & Freelance Speaker
 

Cuba dengar 1:13:10 sehingga 1:14:02. Apakah yang tersirat?

Salam Azmil, artikel ana tentang anta pada 4-3-2012 (klik) masih belum di padam dan ana sendiri tidak buat sesuatu untuk berhubung dengan anta sebab ana percaya GERAK dari DIA adalah yang terbaik. Tetapi sebagai manusia, kita harus mengorak langkah.

Anta, ana dan juga semua manusia akan 'bertemu' dengannya apabila 'detik' nya sampai. Ana mohon anta 'berkata benar'  5 soalan ana dibawah samada melalui ceramah anta atau boleh menghubungi ana atau melalui email. 

1. Benarkah anta terima RM3 juta ringgit untuk tutup mulut kes itu?

2. Adakah anta sendiri yang merancang supaya 'peristiwa' itu berlaku supaya anta dapat habuan? Dimaklumkan beg pakaian telah dibawa sekali kedalam bilik selain dokumen. Adakah ini benar?

3. Benarkah pembayaran tersebut melalui seorang peguam?

4. Benarkah selepas pembayaran dibuat anta diganggu?

5. Adakah disebabkan 'peristiwa' itu anta lari keluar negara?

Ditakdir ana menutup mata lebih awal dari anta, tugas ana sudah selesai. Terpulang pada anta selepas itu untuk berkata benar.

Kalau anta mahu ana 'lenyapkan' cerita dan peristiwa ini dalam blog itu masalah kecil tetapi permintaan ana satu ajer, jumpalah ana terlebih dahulu lagipun sudah lebih 12 tahun kita tidak berjumpa. Masih ingat lagi kisah pembantu rumah anta terjun dari tingkap?

Para pembaca boleh dapatkan maklumat kesahihan 'asas' cerita ini di akhbar Singapura. Kalau nak seribu daya...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan